16 března 2013

16tého

16. března 2013, další nálož mých myšlenek a keců
  • asi 2 hodiny po obědě se cítím docela unavená, bohužel mé zkušenosti říkají, že je to méně vydatným jídlem nebo něčím s tím spojeným (nevyvážený poměr bílkovin, sacharidů a tuků, málo kalorií, rychle stravitelná strava...), jelikož jsem měla uzenou makrelu, asi to bude nedostatkem sacharidů a taky možná malým počtem kalorií, nevím, kolik gramů jsem snědla, rybu jsem nevážila
  • v minulém článku jsem vám ukázala moji novou kabelku, děkuji všem za milé komentáře
  • pořád ještě nejsem rozhodnutá, zda vložím připravený článek s dvěma fotografiemi mého těla
  • nemám ráda víkendy
  • už jsem se o tom na blogu zmiňovala, ale řeknu to znova - mám (nejen) uklízecí obsesi. Každý den je to stejné, vstanu a první uklidím celý dům včetně vysátí, v pátek udělám první velký úklid. Až pak můžou přijít na řadu takové věci, jako je snídaně, PC a cokoliv podobného. Nedokázala bych se pohybovat v nepořádku a nebo snad v klidu usednout k počítači s tou myšlenkou, že je okolo mě neuklizeno. Upřímně mi tahle závislost občas umí pěkně zkomplikovat život. Pořád uklízím. Mamka si položí tašku na zem, už jsem tam a dávám ji na skříň. Pořád popobíhám a uklízím drobnosti. Naši vypijí kávu a já už jsem v obývacím pokoji a sklízím hrnky ze stolu.
  • mám ještě jednu...závislost? Spíš je to nějaká...blbá vlastnost způsobená mou úžasnou poruchou příjmu potravy. Vždycky když něco dělám, napadne mě "Když uděláš tohle, tak...bude všechno dobré." a podobně. Uvedu příklad. Vysávám a najednou mě napadne "Když vysaješ i okolo té skříňky vzadu, nic špatného se nestane." nebo "Když utřeš všechny umyté nože, co leží na lince u dřezu, tak se ti dneska nepřihodí nic špatného." a to je pořád, mám to milionkrát za den. Už jsem si zvykla, ale vím, že je to strašně divné. Máte taky nějakou závislost, poruchu, nutkání...?
  • v nejbližších dnech očekávejte nový recept na jablečné řezy (ale je to spíš buchta), článek už mám nachystaný:)
  • jaké je u vás počasí? U nás naprosto šílený, sněží!!!
  • už se těším, až si na svačinu udělám ovocno-proteinovou pěnu, mňam
  • včera jsem měla po dlouhé době na svačinu mléčnou rýži, sice moc nezasytí, ale hned, jak jsem si dala první lžičku, věděla jsem, že přesně na tohle jsem měla chuť. Nejhorší je, že si něco dáte na jídlo a jakmile si kousnete, zjistíte, že jste na to vlastně vůbec neměli chuť a dali by jste si něco jiného.
  • projet všechny mé oblíbené blogy mi už trvá několik hodin:D je jich čím dál víc
  • miluju jogurt s banánem
  • asi mám hodně velkou vůli, protože moc nechápu lidi, kteří drží nějakou super strašnou dietu a prohlásí "Dneska to nebude nic moc, protože jsem pekla."... nechci vyznít arogantně, to v žádném případě, já to chápu, jen je pro mě nepředstavitelné, že bych si nechala rozkazovat od koláče. Vždyť, dám si to, co chci a tehdy, kdy chci. A ne že "leží tady koláč" a volá na mě "Dej si kousek, dej si kousek!"
  • pořád se opakuji, ale mám potřebu to říct, tak to řeknu "Miluju svoji mamku", dnes mám divnou horší náladu, tak mě i docela mrzí, že na ni asi nejsem nejpříjemnější, dej si facku!
  • mohla bych se užrat nudlí z M&S - udělala jsem si obrovské zásoby, pokud je neznáte, vypadají takto a 1/4 balení by měla mít 340 KJ! I když upřímně moc jim to nevěřím, protože je tam napsané tohle: 
Typical values as cooked: per 100 g - 540 KJ, per 1/4 pack - 340 KJ
Takže ano, měly by mít 340 KJ na 1/4 balíčku, jenže... je tam napsané "Obvyklé hodnoty vařených: na 100 g - 540 KJ, na 1/4 balení - 340 KJ. Jenže 1/4 balení je sice 62,5 g, jenže nevařených, syrových nudlí. A určitě když je tepelně upravíte, jejich hmotnost se zvýší. Tak nevím nevím, ale snažím se to tak nějak radši neřešit a jíst je, protože mi chutnají.

  • nikdy bych nevěřila, že to řeknu, ale přibírání je obtížnější než hubnutí

32 komentářů:

  1. "Nejhorší je, že si něco dáte na jídlo a jakmile si kousnete, zjistíte, že jste na to vlastně vůbec neměli chuť a dali by jste si něco jiného." S tímto naprosto souhlasím. Stalo se mi to nejednou. :D
    Jinak mléčnou rýži mám ráda, hlavně před tréninkem. :))
    S tím časem věnovaným na prohlížení blogů ti rozumím, také mi to vždy zabere dost času, takže většinou už klikám jen na články, které mě opravdu zajímají.

    OdpovědětVymazat
  2. Víš lsza..hodně lidí má takovou poruchu,nutkání,udělat to a to a něco našeptává,že když to neuděláš,něco se stane...já taky dřív strašně uklízela..jenomže já uklízela garáž,kotelnu...leštila jsem kotel od uhlí,horký kotel,ale já.."prostě musela"...víš,tohle je nemoc,často spjatá s PPP-takzvaná OCD (obesivně kompulzivní porucha-něco si o tom najdi)...nevím,jestli ji máš diagnostikovanou,ale jsem si jistá,je to tohle..strašně to omezuje život,vím jaké to je,šílené..existují na to nějaké léky..ale nejlepší lék je,prostě ten sterotyp přetrhnout..to nutkání neposlechnout i přesto,že bys měla výčitky,že bys dokonce brečela..musíš to prostě překonat a neudělat to!...potom,když to neuděláš,vlastně zjištíš,že se ti nic nestane,že se nic hrozného neděje..a ty to další den zase neuděláš,neposlechneš to nutkání,ale už budeš mít menší výčitky,protože z předchozího dne víš,že se fakt nic hrozného neděje..a potom,až budeš od toho všeho osvobozena...budeš se cítit strašně krásně,volná!..že si můžeš sendout,že nemusíš ukliddit to a tamto...všechno bud tak strašně krásné,budeš svobodná,volná jako pták-a ten pocit je opravdu úžasný!..zkus to překonat,zkus! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obsesivně kompulzivní poruchu moc dobře znám. Nebo...aspoň jsem si myslela, že ji znám a že to není můj problém. Děkuju ti, asi bych si o tom měla promluvit s mojí psychiatričkou... Děkuju!

      Vymazat
    2. Karoli, mockrát Ti děkuji za tenhle příspěvek!!! Aspoň vím, že když se snažím tyhle svoje vzorce chování porušit a vydržet je nedělat, dělám dobře :)) Mockrát děkuju!

      Vymazat
  3. Já myslela, že jsem jediná s touhle divnou poruchou. JÁ mám třeba, musíš si kousnout do tohohle a pak se ti nezvětší nohy. Musíš říct tohle a pak budeš mít hubenější nohy. Udělej tohle a budeš vypadat jako tahle. Prostě furt a většinou si i tyhle prkotiny splňuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že tyhle nemoci nás neustále spojují, je to až neuvěřitelné, ale aspoň člověk vidí, že je to skutečně psychická nemoc.

      Vymazat
  4. k obědu jen makrelu bez přílohy?? to se pak není čemu divit:)
    taky nesnáším nepořádek, ale první se teda najím :D
    na recept se těším a počasí u nás se mi dnes líbí, svítí sluníčko :)) když jsem se byla projít,musela jsem si rozepnout bundu!
    taky miluju jogurt s banánem a to s tou vůlí jsem měla stejné :D naštěstí už jsem zdravá!
    tyhle těstoviny mám taky .)) jen od vjetnamců, a kalorickou hodnotu rozhodně neřeším, taky bys neměla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. BMI mám těsně na hraně, takže ještě trošku přibrat musím :) ale už můžu konečně cvičit!
      a angrešt byl od léta v mrazáku :D kupodivu chutnal dobře

      Vymazat
    2. hovězí bych si dala ty jo! :))
      měřím 175, asi :D

      Vymazat
  5. Já mám taky obscese...ale v trošku jiné podobě :)Nejvíc jsem jimi trpěla ještě než se u mě projevila anorexie...měla jsem pocit, že jsem nezastavila vodu, plyn,nevypnula světlo, laptop, nezamkla...a že se proto stane něco hrozného někomu blízkému, někdo nás vykrade, vyhoříme, dům vyletí do povětří a já nevím, co všechno...kolikrát jsem se kvůli toho i několikrát(!!) vracela domů, abych se ujistila, že jsem to opravdu udělala...ale stejně ve mně byla po každém ujištění nejistota. Jakmile začaly slábnout tyto obscese, začala jsem mít strach ze zvracení (!), pak přišel strach jezdit autobusem(takže jsem špatně snášela i výluky vlaku), strach jezdit ve vlaku proti směru jízdy. V posledních několika měsících je to strach z bakterií, virů a nemocí...což je docela paradoxní vzhledem k tomu, že s nimi velmi často pracuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruby, tak to co popisuješ je typická obsesivně kompulzivní porucha. Opravdu se s tím ale dá alespoň z části něco dělat, řekni o tom svému lékaři (psychiatr).

      Vymazat
  6. Ještě jsem zapomněla na to, že bych nikdy nesnědla potravinu po záruční době. Z těch mám taky strach. Nicméně - v poslední době se mi daří s tím čím dál lépe bojovat a zvládám i věci, ze kterých jsem měla strach:), takže věřím, že to bude v pohodě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak s tím množstvím blogů to máme stejné :D A jak píše Zrzunka, tu hodnotu bys řešit neměla ;) Je to tak u většiny potravin, že po uvaření se zmenší kalorická hodnota, ale zas někdy stoupá glykemický index a podobně. Podle mě je to zbytečné řešit, stejně to nic neznamená a je to moc složitý :D ;) A teda ta závislost na uklízení, to by se u mě určitě neobjevilo, uklízení nenávidím z celýho srdce a v mém pokoji je pořád hrozný nepořádek :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj,
    než začneš číst můj komentář, ráda bych ti jen napsala, že studuju tento obor psychologie a měla jsem zaměření a pracovala s mnoha holkama s PPP a byla bych ráda, pokud bys to nebrala jen jako "štěk" nějakého anonyma. Ráda bych ti pomohla.
    Z těch bodů co píšeš, bohužel snad v každém je v pozadí MA a je otázka jestli ty si to uvědomuješ. Vemu to po pořádku a byla bych strašně ráda kdyby ses pak třeba taky ke každému mému bodu vyjádřila: (píšu na víckrát ptž je délka příspěvku omezená)

    - jsi unavená po obědě a vlastně sama víš proč, víš že si jedla málo. Ale nic už s tím neuděláš, přitom by bylo tak snadný - a v tomto případě i normální - k makrele se přeci jí aspoň pečivo. Ono ti z toho může být i špatně, je to samotné špatně stravitelné. Ale ty si k tomu už ten chleba, nebo své oblíbené nudle nevemeš.... jak se pak opravdu chceš uzdravit? Kdyby ti ta nutriční řekla, k obědu makrela, ale k tomu 2 krajíce chleba - víš ona ti vlastně něco takového řekne, protože tohle by byla NORMALNI porce pro člověka co nepřibírá.

    - body o uklízení atd. - ano jsou to projevy OCD, ale v tomto případě bych to být tebou neřešila. Totiž hranice mezi PPP a OCD je hodně úzká, je to často spojené a já upřimně si myslím, že až vyřešíš MA tohle přejde, alespon z vetsi casti, tohle bych ted opravdu neřešila nebo spíš se nebála že to přetrvá

    - jablečný koláč - je super že jsi pekla. Ale pokud to zase bude něco co si ani neochutnala? Natož aby jsi si normálně dala? Jestli ano, pak si mile rády přečteme recept, ale pokud sem chceš dát něco co ani nevíš jak chutná.... můžeš sem dávat recenze a tipy na dobré recepty, ale pokud je ani sama nevyzkoušíš je to zaprvé o ničem (to si můžu najít na internetu stovku jiných neozkoušených) a navíc, víš sama že nikdo ve tvé rodině z těch co ho určitě jedli, ho nepotřebuje tak jako ty. Víš měla jsem několik kamarádek s MA a bylo to často podobné... ptaji se na recepty, které ale pak buď uvaří a nejí a nebo uvaří, ale tak aby se "vlk nažral a koza zustala celá" - vynechaji všechny ingredience, kterých se bojí a nahradí je něčim light, nekalorickým nebo prostě vynechají - paradoxně už to pak vůbec není ten původní recept. vůbec nechutná tak jak měl. Tak zkus dávat to, na čem jsi si pošmákla a co víš že je dobré a zamysil se nad tím, proč by to měl jíst někdo kdo nepřibírá a někdo kdo jak tvrdíš chce to nejí - jen si uvědom že za poslední měsíc si zase neudělala vůbec žádný pokrok. Copak tohle je možný takto dlouhodobě žít? Tvoje tělo to nemůže vydržet věčně a navíc, copak ti přijde normální aby holka v tvém věku trávila čas doma u blogů, nechodila do školy, nechodila ven,nesportovala, nebavila se, nepracovala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za reakci.
      - už makrelu mám problém sníst celou, je to hodně syté
      - jablečný řez je u nás doma odzkoušený
      - ne, normální to není, ale já se léčím a dostanu se z toho, kdybych mohla, už do školy chodím, ale ono nejde přerušit na měsíc, dva..prostě musím počkat na nový školní rok

      Vymazat
  9. - ta mléčná rýže, ta byla light? Víš ono tohle je taky těžký. Když jsem jedné kamarádce tehdy řikala když jedla light jogurt, proč to jí - holky s MA odpoví vždy stejně - já to nejím proto že je to light, ale proto, že mi to chutná. A víš co je komický? Že pravdu máme vlastně obě... asi víš co je to placebo efekt. A tohle je vlastně to stejný. Ta holka si ten jogurt samozřejmě vybrala protože je light, ale to že je light jí podvědomě udělá takovou radost a dá si ho s takovou chutí, že si vsugeruje, že jí to chutná. A takhle to samozřejmě není jen s jogurty ale vlastně s každým jídlem. Kdybych ti třeba napsala, že ovofit má ve skutečnosti třeba 1200kJ/100g, že se překlepli na obale, už by ti přestal chutnat.... a stejně tak by ti zachutnalo máslo,kdyby najednou mělo míň než light lučina. Jen se nad tim opravdu zamysli.... potíž ale je jak s timhle bojovat, ptž jak jsem psala, pravdu máš vlastně i ty - tobě to opravdu chutná... ale s Klárou jsme tehdy vymysleli způsoby jak tomu čelit a právě třeba ti zkusím navrhnout jedno "cvičení", potřebuješ jen někoho, kdo ti s tím pomůže a u tebe by to mohla být určitě mamka. Řekni ať koupí třeba 10 různých jogurtů - všech - at už light, normálních, i smetanovných. Pak vem 10 stejných kelímků a na dno ať napíše čísla od 1 do 10 a napíše na papírek co v kterém je. A potom ty ochutnáš od každého a seřadíš je jak ti nejvíc chutnaji, budeš odkázaná jen na to jak ti opravdu chutnaji. Pak teprve se můžeš podivat který to byl co ti nejvíc chutnal a třeba ty 3 co ti chutnaji nejvíc ty si pak můžeš kupovat. At už jsou light nebo smetanový, prostě jsou to ty které ti opravdu chutnaji. Zkus to! Zkus to cvičení! Je to krok k uzdravení, není nic špatného na tom jíst light, pokud to není často a pokud ti to opravdu chutná, ale stejně tak nemůžeš jíst jen ty nízkokalorické potraviny. Stejné cvičení zkus i s jinými jídly.

    - blogy: ok chápu, ale zamysli se jak je to smutný, že trávíš hodiny čtením blogů tady, jako proč ne, ale zas si vem, že bys měla chodit do školy, nebo do práce, prostě neni normální být takhle doma. Chápu že jsi ale v takovém stavu že nemůžeš, problém je co jsem už psala, za poslední měsíc například jsi neudělala vůbec pokrok a i kdyby nejde jen o váhu, v hlavě to pořád máš a podle mě by stálo za to zvážit jít se léčit, nemáš co ztratit, stejně jsi vesměs doma a vidíš že to doma těžko zvládáš, nedokážeš jíst tak jak bys měla a bylo by i dobrý aby ti jídlo někdo předkládal. Jasně je ideální pokud bys přibrala z toho co máš ráda, ale z toho co jíš to prostě nepujde - a pokudpujde víš že je to spíš alarmující, potože to svědčí o uplně zvráceném metabolismu a tim spíš bys měla co nejdřív přidat

    - píšeš že nechápeš jak může někoho ovládat koláč, ale copak tebe neovládá? Ty zas nedokážeš si ho vzít, tak jako oni nedokážou si ho nevzít, je to vlastně uplně to stejné, oni by neměli a berou si, ty bys měla a nebereš si..... zamysli se nad tím

    - těstoviny: proboha neřeš kalorie, jen ti napíšu, že co se těstovin týče, je standardní porce jako příloha cca 80-100g syrových těstovin, pokud je to jako hlavní chod bez přílohy, pak cca 130-150g syrových, to se pak rovná jako příloha asi 150g vařených/300g vařených jako samostatný chod. to je normální porce, pokud chceš jíst alespon na udržení. Zvážilas třeba nutridrinky? Je to pití mezi jídlem,pokud máš problém s tím že se cítíš plná, zkus ze začátku zařadit nutridrinky, které tě nezasytí a pomůžou ti přibrat. Ale nesmíš to mít na úkor jídla, šak to určitě znáš.

    Doufmm že ti to třeba pomůže, budu ti dál psát pokud budeš chtít, ale ráda bych pokud by jsi se nad tím opravdu zamyslela a zkusila si z toho něco vzít a i mi třeba odpovídala abych věděla jestli to někam vede. Myslim to s tebou dobře a moc bych ti přála uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. - ne, mléčná rýze nebyla light! Jím spoustu normálních potravin, jogurt mám i 3x za den a light je z toho jen jeden. Máslo nejím odmalička. Celkově moc neujíždím na namazaném pečivu. Takže ani Lučinu nejím.
      - stále a dokola musím opakovat, že přibrat se dá i zdravou cestou, já nepřežívám na light výrobcích, jím normální jídla, jen jsem omezila špatné tuky a dopřávám si hodně mléčných výrobků a ovoce, ani zeleniny nejím nijak moc
      - mě neovládá koláč. Mě ovládá má silná vůle.
      - nutridrinky mi nechutnají, "jím" proteinový prášek
      - jinak já docházím k psychiatrovi, psychologovi a nově do Anabell, léčit se chci

      Vymazat
  10. No moc jsi té odpovědi nedala. Proteinový prasek ale není tak kalorický a bereš ho jako součást jídla. A kromě toho bodu o light rýží jsi nenapsala nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi tě trošku líto.. ty jí napíšeš takový slohy a ona ti tak arogantně odepíše:D .. vzdej to, tudy cesta nevede.. ona to všechno ví, jen si to nechce přiznat a není statečná na to, aby udělala ty kroky, které se po ní chtějí - je hrdá na to, že trpí anorexií..

      Vymazat
    2. Bohužel je to asi tak

      Vymazat
    3. Hlavně se zase chytla jen jedné věci a to, že rýže nebyla light - ok, tim líp, ale co ten zbytek, třeba se nad tim asplň zamyslí, nevim, myslela sem taky že mi odpoví trochu rozsáhleji, ale ona to asi všechno ví, jen si to nepřipouštět

      Vymazat
    4. A co k tomu mám pořád psát? Vysvětluju a obhajuju se tady každý den...
      Reagovala jsem na makrelu, k obsesivně kompulzivní poruše už není co říct, ke koláči jsem se taky vyjádřila - já takové věci nejím a ano, je to kvůli anorexii, před 7 lety bych je jedla, ale je to u nás v rodině velice osvědčený recept.
      Za poslední měsíc jsem přibrala 1,4 kg. Neustále pomalu přibírám.
      K light jogurtu jsem se taky vyjádřila a žádný test s 10 jogurtama dělat nehodlám, nedokážu ochutnat zároveň z 10 ruznych jogurtů. Přibírám z toho, co jím a už mě neskutečně rozčilují ty kecy anonymů tady okolo. Nic o mě neví, neznají mě, přibírám a oni budou pořád točit, že ne... To, že si projíždím blogy holek se stejným problémem a nebo se zaměřením na úplně něco jiného (móda, kosmetika), na tom nic není, jsme snad svobodná země. Kdybych mohla studovat, tak už dávno chodím do školy, ale (jak jsem již také říkala!) musím počkat na nový školní rok, protože nejde přerušit třeba na 2 měsíce.
      Jako přílohu si dávám 40 g syrových těstovin, těch nudlí je 63 g, když mám samotné těstoviny s parmezánem, je to asi 130 g. A jak říkám, nutridrinky jsem zkoušela a nechutnají mi. Dříve jsem pila proteinové nápoje z prášku, teď to mám stejně, akorát že si z toho prášku neudělám pití, ale pěnu - přidám k tomu, co jsem pila předtím, ovoce.

      Vymazat
    5. Ty řeči anonymů, ač jsou třeba psychologové nebo co, jsou opravdu na nic a vůbec se nedivím, že autorka odpovídá stručně. Nelze si přečíst jeden článek, začít soudit a ohánět se odbornejma znalostma a ještě se rozčilovat, že reakce je malá. Chce to přečíst si víc článků.. přijde mi, že lsza odpovídá novým návštěvníkům pořád na to samé, pořád se tu na ní útočí se stejnýma věcma a být na jejím místě, neodpovídám už vůbec...

      Vymazat
  11. ahoj lsza,

    pisem ti zase... ale nerada takto verejne... mohla by si mi prosim poslat tvoj mail? myslim, ze mame toho vela spolocneho... ak chces, tak moj mail- alexandraantalova@gmail.com

    drz sa

    OdpovědětVymazat
  12. já si myslím, že se lepšíš. Pro ostatní lidi je těžké pochopit, že pro někoho jako ty, je drsný i hubnoucí režim. Ale pomalu se z toho vyhrabáváš a moc mě těší, že píšeš i články s humorem, někdy se fakt zasměju. :D A myslím, že je úžasné, že jíš normální potraviny. A metabolismus máš rozjetý, teda aspoň na svoje BMI. :) Holky co jedí jedno jabko denně váží mnohem více a ty jíš více a přibíráš pomalu. :)) A takhle můžeš pomalinku přibírat na jídle a psychika se bude lepšit, až budeš mít úplně smrtelně rozjetý metabolismus! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, konečně někdo normální, kdo vidí pravdu. Děkuju za podporu.

      Vymazat
  13. To jo no... musíš to mít těžké! Věřím, že my - co se snažíme hubnout - to máme jednodušší. Drž se, určitě to zvládneš! ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Začínam sa cítiť divne, keďže bez problémov žijem vo svojom brajgli. Takéto nutkanie upratovať mám možno raz za rok.

    Hej, verím, že priberieš. A basta!

    OdpovědětVymazat
  15. Nerieš čo má koľko kcal/kJ, jedz toľko, koľko ti chutí a vládzeš. A keby si tak mohla u mňa poupratovať :D Mama ma už o chvíľu zabije, že čo stále neporiadok robím :D.

    OdpovědětVymazat
  16. pro anonyma. a taky pro lszan. naopak jíst makrelu s pečivem je těžko stravitelné. trávení bílkovin a trávení sacharidů vyžaduje naprosto odlišné ph v celém trávicím systému (od úst přes dvanácterník ke střevům). jíst makrelu samotnou je proto dobrá volba. i pro anorektičku! naopak zvláště pro ni: její energie orgánů odpovědných za procesy rozložení a využití potravin je rozhodně velice oslabená. a to ji má ještě více vyčerpávat nevhodnou skladbou jídla?! druhá věc je, že to pečivo (nebo lépe obilovinu) by si měla dát po tomto lehkém obědě. ve smyslu mám lehkej oběd, dám si na svačinu krajíc chleba navíc. to souhlasím.

    ovšem kamenujte. já velice silně nesouhlasím s léčbou holek s anorexií v zařízeních k tomu určených: hlavně at přibere a nevypadá tak strašně. pak vpodstatě problém neexistuje. protože není vidět. ale co to má za význam? nemožnost vyléčení se. strava podávaná v nemocnicích je hrozná. nemám žádnou ppp, neměla sem a mít nebudu, ale z toho jídla v nemocnicích bych si ji byla schopná vybudovat. protože kombinace a množství jídel jsou příšerné. absolutně nerespektují nutnost výživy těla. jen kalorie, kalorie, ať se kostra zaobalí. ale holka si musí pomalu zvykat na jídlo. jinak to nemůže skončit dobře (opětovný upadnutí do anorexie, přejídání, bulimie, psychózy, deprese, cokoliv dalšího). musí se znovu učit, co je to jídlo. a poznávat, že není nebezpečné. naopak, že je to dar a příjemná věc. věci, k nimž má nemocná holka bytostnej odpor dávkovat pomalu. a ne léčba šokem.
    ach jo. lszan bojuje a ví sama dobře, že má mezery. a potřebuje podporu a rady a ne kritiku!

    OdpovědětVymazat
  17. Také miluji bílý jogurt s banánem.. Dnes jsen měla na snídani! Plus sem přidala vločky a skořici. Zítra tuto kombinaci budu mít také na snídani :)

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat

Archiv článků