12 března 2013

Šmakoun

Recenze na výrobek s (možná pro někoho směšným) názvem Šmakoun, elegantněji potom Egcheese.

Šmakoun neboli Shmacky je potravina vyrobená z čistých vaječných bílků, je tedy bohatá na proteiny, zato obsahuje minimum tuku, cukru a lepku. Je dobrý jako náhražka masa a nebo v případě, kdy hodláte hubnout. Tento výrobek se dá využít jak ve studené, tak v teplé kuchyni. Balení je 200 gramové a obsahuje dvě porce (jedna porce má tedy logicky 100 g). Šmakouna můžete najít buď bez příchutě a nebo jako uzeného. Výhodou je, že si jej můžete dochutit dle svých požadavků a chutí jakýmkoli kořením či omáčkou. Vzhledově připomíná šmakoun sýr mozzarella. V dnešní době také existuje mnoho dalších produktů ze šmakouna (nudle, plátky, masné výrobky či pečivo). Narozdíl od mozzarelly se ale šmakoun po vložení do trouby či mikrovlnky nerozteče, není to sýr.
Složení: vaječný bílek (94%), jedlá sůl, voda, přírodní zeleninové aroma, nízkotučný tvaroh, sušené mléko. Neobsahuje glutamany, tuk a cholesterol.
Výživové hodnoty na 100 g:
211 KJ/50 kcal
Bílkoviny: 11,8 g
Sacharidy: 0,3 g
Tuky: 0,2 g
Sodík: 0,3 (0,9) g
Cholesterol: 0,01 g

Můj názor:
Kvůli mému nedostatku bílkovin a faktu, že jím jen kuřecí a občas hovězí maso, je pro mě šmakoun ideální volbou. Doma si ho dělám poměrně často, nahrazuji jím právě maso.
Šmakouna nejčastěji připravuji s nudlemi a nebo ho dávám do tortilly. V nemocnici ho podávali s vařeným bramborem, zapečený s plátkem tvrdého sýra. Někdo by mohl mít strach, že když je z 96 % tvořený vaječným bílkem, bude taky jako bílek chutnat. Nemyslím si. Mně osobně totiž vaječný bílek vůbec nechutná, nejím ho, ale šmakouna mám naopak moc ráda.

13 komentářů:

  1. Ahoj,
    taky miluji šmakouna, mohla bych ho mít každý den, jenže oproti tofu, seitanu a robi je poměrně drahý. Nejvíc mi chutná uzený šmakoun :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. každý den ne, ale fajn rozhodně je!
      chci ho zkusit i an sladko :)

      Vymazat
    2. Tak na sladko mě to nikdy nenapadlo... zajímavý nápad.

      Vymazat
    3. S tou cenou máš pravdu, bohužel...

      Vymazat
  2. Já ho jednou měla a chutná trochu jako plátkový sýr, ale taky uměle. Myslím že se tím nedá chuťově nahradit maso ;) ale byl nic moc, lepší je sojové maso =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zase sójové maso vůbec nejede, tak mám aspoň toho šmakouna:-)

      Vymazat
  3. Tohle je ale primárně pro někoho kdo hubne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šmakoun je primárně pro ty, kterým nechutná maso.

      Vymazat
  4. Jo, šmakoun mě taky chutná, nejlepší je ten uzený :) Poslední dobou ho už ale moc nejím, radši si dám nějaký pořádný steak ;DD

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj :) Na doktora Krcha mám pouze telefoní číslo :)
    Na mailu by měl ale fungovat také :) Jestli Ti ale neodpovídá, můžu se ho zeptat až tam pujdu, proč neodpověděl :) Nebo Ti muzu dat to číslo :))

    OdpovědětVymazat
  6. Toho jsem se strašě přejedla auž ho nemusím.. mám radši ty kulatý šmakouny s hlívou nebo mexiko :)

    OdpovědětVymazat
  7. už jsem ho měla a potvrzuju, že je fakt dobrý:D

    OdpovědětVymazat

Archiv článků