18 srpna 2013

Co ti anorexie dává a bere?

Co ti anorexie dává a bere?
Toto je velice složitá otázka. Dává člověku pocit výjimečnosti, jedinečnosti, důležitosti. Ty jsi ta extrémně vyhublá (i když to nevidíš, ale skoro každý ti to říká), ty jsi ta zajímavá, ne jako ostatní. I když nemám radost z toho, že se o mě rodiče neustále bojí, často mi vyhověli, když jsem něco chtěla, myslím, že to bylo způsobené právě anorexií - ona je takový náš chudáček, který není šťastný, tak jí aspoň koupíme/dáme/splníme to a to, aby byla aspoň na chvilku šťastná. A i když dotyčný nevidí svoji štíhlost/hubenost/vychrtlost, dává mu to onu štíhlost.
Anorexie mi vzala přátele, reálný pohled sama na sebe, vzala mi bezstarostnost, uvolněnost, změnila mě jako osobu. Už nejsem taková, jako dřív, a asi už nikdy nebudu. Myslím, že ta změna je už tak veliká a trvá tak dlouho, že je nenávratná. Dala mi pozornost, ale vzala mi "neviditelnost" - je to, jako když přijede Angelina Jolie do Prahy - každý, ale úplně každý si na ni ukazuje, nenápadně pokyvuje, šeptá si o ní. Nemáte chvilku klidu. Taky mi vzala pohodu v hlavě, neustále přemýšlím o sobě a o jídle.
A tak bych asi mohla pokračovat hodně dlouho....

6 komentářů:

  1. autorka dotazu18. srpna 2013 v 6:19

    A co v tento moment pro tebe vychází líp? Život s anorexií nebo bez ní? Vím, že to zní hloupě, ale když se podívám na to co ti sebrala tak - bezstarostný není nikdo, uvolněný jen občas, mění se každý, přátelé se dají najít ...

    Přijde mi totiž, že i přesto, že se vyléčit opravdu chceš, tak jsi se s těmi "výhodami", které ti anorexie nabízí ještě reálně "nerozloučila". A proto stále duševně trpíš i když fyzicky se dáváš do kupy...možná se pletu, ale jen ti chci nabídnout jiný pohled na věc, nic víc.

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, je to přesně tak, jak jsi řekla. Mě baví být jiný, "výjimečná"...bohužel si neumím najít jiný způsob, než tento. A už vůbec se mi nechce být ta normální, průměrná....

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt nemáš nějákej typ na oblast ve které bys měla možnost být vyjímečná kromě anorexie? Podle mě pokud to nenajdeš tak je zbytečný se pokoušet o léčbu. Bez toho to fakt nejde a stojí za to hledat co ti budou síly stačit.

    OdpovědětVymazat
  4. A nemyslíš si, že vyjímečná můžeš být třeba i proto, že není moc lidí, co by se z tak hrozné podváhy vyhrabali, přežili to??? I to může být vyjímečné, nebýt pak v chronické fázi a být zdravá a pak třeba hledat nějakou jinou vyjímečnost, ať už se bude týkat školy, kariéry nebo extravagantního oblečení, účesu...
    Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Chápu tu potřebu, kterou máš. Ale podle mě toužíš po přesném opaku - vyjimečnosti v pozitivním slova smyslu. Nebo je fakt cíl být vyjímečná odpudivým vzhledem? To pomalu vyjde nastejno být potetovaná od hlavy až k patě.

    OdpovědětVymazat

Archiv článků