27 ledna 2012

Sacharidy

Je špatné mít často sladké večeře? Musím vás upozornit, že si každý den plánuji jídelníček, pečlivě počítám bílkoviny, sacharidy a tuky a to ještě před večeří, abych věděla, zda si můžu danou večeři dovolit. Jednoduchý příklad: Chtěla bych si dát na večeři jablko. Sepíšu tedy celý jídelníček a dopíšu do něj už i to jablko, spočítám rozložení bílkovin, sacharidů a tuků. Když vím, že sacharidy nepřekročí procentuální normu za ten den i s VEČEŘÍ, klidně si to jablko dám. Pokud ale u výpočtu zjistím, že kdybych si to jablko dala, měla bych sacharidy více než 70 % za den (maximum doporučené denní dávky u dospělých žen), dám si místo jablka něco nesladkého - bílkovinného.Myslíte, že je tedy špatně, když mám poměrně často sladké večeře, i když s nimi nepřekračuji maximum sacharidů za den? Třeba dnes bych chtěla sladkou večeři a mám vypočítané, že bych s ní dnešní rozložení měla:

Dnes:
Bílkoviny: 32 %
Sacharidy: 58 %
Tuky: 10 %
Doporučené rozložení:
Bílkoviny: 15 - 25 %
Sacharidy: 50 - 70 %
Tuky: 10 - 30 %
To je přeci úžasné, vždyť jsem překročila množství bílkovin a mám minimum tuků a dnes až podezřele nízké sacharidy..:D
Když mluvím o sladkých večeřích, mám na mysli jogurty, tvarohy, mléko, instantní ovesná kaše, trochu ovoce atd.. Žádná čokoláda, krémy, smetany, nugáty, koláče, palačinky, oplatky, dorty, muffiny, bábovky, lentilky, bonbony, cappuccina aj...!
Prosím, co myslíte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Archiv článků